Nieuwsberichten

20 maart 2020

WE CARE FOR YOU

Coronavirus heeft grote impact

Bekijk de video van directeur Duco van Keimpema over coronavirus maatregelen. 

Voordat de BTP (Beauty Trade Professionals) besloot de beurs naar september te verplaatsen, gaf Care Cosmetics al aan niet deel te nemen aan de Beauty Trade Special. Directeur Duco van Keimpema: “Gezondheid en veiligheid van onze klanten en eigen mensen staan altijd voorop.” De eerste maatregel, die hand in hand ging met het opstellen van Care protocollen – handen wassen, temperatuur opnemen, anderhalve meter afstand nemen en zo nog meer – kreeg snel opvolging door het annuleren van events en het opschorten van trainingen tot in ieder geval 6 april.

Duco: “Corona heeft impact, helemaal nu in onze branche de ene naar de andere salon de deuren sluit.” Hij onderstreept het belang van sluiting van salons. “Niet goed voor de business van de schoonheidsspecialist en voor ons, maar het is in mijn optiek gewoon noodzaak.” Wat voor tips hij heeft? “Gebruik de tijd om je alvast goed voor te bereiden op de goede periode die komt en bedenk innovatieve manieren om professioneel in contact te blijven met je klanten. Wij horen verhalen van salons die persoonlijk producten langsbrengen bij de klanten, hun social media inzetten met tips om thuis minitreatments te doen (en hier pakketten voor leveren) en online huidadvies geven. Ook is deze periode misschien geschikt om bijvoorbeeld het interieur van jouw salon onder handen nemen.”

Wat er bij Care op de planning staat? “Gelukkig staat ons magazijn bomvol, dus leveren is geen probleem. Het is wel een stuk rustiger omdat we geen trainingen in het pand hebben en er diverse mensen thuis werken. Maar er zijn ook mogelijkheden. Tijd voor reflectie. Samen nieuwe projecten oppakken zoals facetimen met klanten, webinars opzetten en op elk vlak online kansen benutten.  Zo krijgen klanten de komende tijd veel tips van ons en hebben we onze dropbox alvast volgestouwd met nieuwe materialen die goed bruikbaar zijn in deze periode voor de communicatie naar jouw klanten.” Volgens Duco is het een tijd waarin de term ‘goodwill’ vaak valt. “Elkaar helpen, voor elkaar zorgen. Kleine dingen kunnen net het verschil maken.”

We care for you!

Meer nieuws