Wanneer een klant een behandeling wil boeken bij jou, vraag je natuurlijk eerst welk resultaat zij wil bereiken. Wat stoort er aan haar huid en wat doet zij er zelf aan op dagelijkse basis. Deze informatie heb je van elke klant nodig om het juiste behandeladvies te kunnen geven en haar tips en advies te geven hoe ze samen met jou het snelste en beste resultaat kan bereiken. En daar horen adviezen bij over de dagelijkse routine thuis.
Wanneer je dit consequent doet zal een klant je werk nog meer waarderen en zich binden aan jou.
In veel behandelingen hoort een masker. Die maskertijd kun je benutten in het voordeel van een klant en ook in je eigen voordeel. Adviseer eens een oogbehandeling tijdens het masker. Of bied eens aan om haar teen- en/of handnagels te lakken tijdens het masker tegen een kleine meerprijs. Of scrub haar onderbenen en masseer die ook, zodat ze kennis maakt met een scrub en de voordelen ervan ziet! Vertel na de behandeling wat je hebt gebruikt en pak die (verkoop)producten erbij en vertel hoe het thuis gebruikt wordt. Geef daarbij ook een gebruiksadvies (hoeveel gebruik je, hoe breng je het aan). Praat ook alsof ze het thuis al gebruikt en vaak zal een klant tot koop overgaan.
Kleine extra’s met extra resultaat tegen een kleine meerprijs zal de klant vaak benutten. Deze aandacht maakt van jouw behandelingen een nog fijnere belevenis voor de klant en jouw uren worden rendabeler.
Wist je dat veel mensen het helemaal niet prettig vinden om alleen gelaten te worden tijdens het masker? Probeer het bovenstaande eens uit, je zal merken dat je klanten dit waarderen.
Sluit in de feestelijke decembermaand altijd je behandeling af met een op de klant afgestemde make-up om haar nóg mooier en blijer te maken. Dit zal jouw omzet ook ten goede komen!
Meer van dit soort tips nodig? Neem gerust contact op met mij door te bellen of te mailen!
info@uwcarecoach.nl Ga terug naar Care Coaching Kennis