Zoek binnen Care Cosmetics

Let’s celebrate beauty

Let’s celebrate beauty

Care Cosmetics interviewt

Blij met goede gesprekken, met een funvideo of met een reisje naar Parijs. Care Partners vertellen over hun happy beauty moments.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

‘Meer lachen graag. Daarom elke week een funvideo’ – Su Chên Beaut Etten leur

“Happy? Met mijn laatste verhuizing. Onze nieuwe locatie is grotere dan de vorige. Meer groeipotentie en meer uitbreidingsmogelijkheden dus. Ons team is zo hecht. Het is hier één grote familie. Plezier in en op ons werk staat op nummer 1. Samen lachen vinden wij heel  belangrijk. Zo is de ‘funvideo’ op social media  ontstaan op vrijdagmiddag.” Door persoonlijke  familieomstandigheden ontstond tijdens de eerste lockdown een zelfsturend team. “Als ik  nu alles uit mijn handen laat vallen, loopt de zaak gewoon door.” Su Chên is in haar nopjes met het team dat ze op een heel aparte manier samenstelde. “Zo heb ik ooit iemand afgewezen op sollicitatie per mail. En maanden later kwam ik hem tegen op kerstavond, aan het werk in een parfumeriezaak. Tijdens het wachten, zag ik hoe goed de communicatie  met de klanten verliep en welke gunfactor hij had. Je snapt dat ik  hem opnieuw benaderde en nu werkt hij al weer vier jaar hier.”

“Blijf dicht bij jezelf, laat zien wie je bent en  luister echt goed naar je klanten. Zij geven signalen op welke vlakken je goed scoort en door kan groeien. Plus: kijk intern bij  personeel naar de kracht van die persoon en vergroot deze.” Ook ziet Su Chên digitalisering als een enorme kans voor de branche en ‘iets doen voor collega’s als ultiem geluksmoment. “Mijn podcast ‘De ondernemende huidspecialist’ had in het begin 79 luisteraars, nu bijna 600. Elkaar helpen, why not? Al met al was het  jaar pittig, maar ik doe waar ik energie van  krijg en zorg dat mijn ‘family’ sterk blijft.”

‘Puur met de handen werken, al meer dan 50 jaar.’ –  Marie-louise Damen Geldrop

Marie-Louise Damen (78) uit Geldrop werkt vanaf haar 25ste als schoonheidsspecialist in haar gelijknamige salon en is nog steeds actief. “Stoppen kan altijd nog.” Vanaf het moment dat Darphin op de Nederlandse markt kwam, werkt ze hiermee. “Een merk dat me nog steeds verrast ondanks het feit dat de  focus vroeger meer op salonbehandelingen en probleemhuiden lag.” Haar happy beauty moments zijn vooral de reisjes naar Parijs die Care Cosmetics organiseerde. Overdag in de schoolbanken, ’s avonds een boel gezelligheid en niet-te-vergeten leermomenten.” Waarom Darphin haar hart stal? “Vooral door de 3-dimensionale aanpak van serum, aromatische olie en crème. Darphin maakt je gewoon mooier! Slaaptekort poets je ermee weg.”

‘Inzoomen op beauty was mega voor de klantenbinding’ –  Périne Heerooms Instituut Périne Mijdrecht

“Happy moments? Zoveel! Blij met mijn Skin Concept Store, blij met mijn team en blij met het mooi maken van huiden. Of is dat cliché?” Périne komt tot de conclusie dat ze vooral blij wordt van de drie i’s te weten innovatie, ideeën en inspiratie. Ik houd ervan om te sparren met anderen en zocht ook tijdens de lockdown positieve mensen op die mijn  creatieve geest konden bijbenen.” Périne organiseerde het afgelopen jaar de online beauty show. Met de titel: ‘Périne zoomt in op beauty’. “Elke keer lichtten we een beauty-thema uit,  zoals hoe houd je in de winter de glow vast? Maar we gingen een stapje verder en dachten creatief mee om ook de items uit onze Skin Concept Store toe te voegen. Zoals tips om de badkamer mooi aan te kleden met bamboe bakjes (die niet belastend zijn voor het milieu) om zo onze klanten te inspireren van elk beautyritueel een blij moment te maken. Hilarisch was volgens Périne de letter-show; elke week een letter online met lekker veel gekkigheid en aan het eind een woord raden. Of onze kapperskoppen! Die leende ik van de kapper om heel precies te laten zien hoe je de huid optimaal reinigt.”

‘Onbetaalbaar zo’n middag voor Stichting Make a Wish’ – Martine van Hintum Beauty Outline De Koog

“Een constant blij gevoel is er omdat ik de hele dag bezig ben met mensen en ze te helpen de  mooiste versie van zichzelf te laten zijn. Daar kan ik helemaal mijn ei in kwijt. Een salon runnen op Texel is best wel apart, je hebt enerzijds heel veel vaste klanten maar er zijn ook hordes toeristen die hier aan komen waaien als ze op vakantie zijn. Wat we altijd terug horen is dat het bij ons zo gezellig is, de koffie altijd klaar staat en er zoveel kan. Als je probeert te boeken voor dezelfde dag, doen we er alles aan om dit mogelijk te maken. Kwaliteit en klantgerichtheid staan voorop. Dat zit bij ons hele team ingebakken. We werken met zeven man en het leuke is dat we in de zaak rouleren. Zo neem je soms de telefoon op, of breng je koffie, de andere keer sta je in de winkel. Belangrijk, want op die manier heb je altijd contact met de klant. We zijn sterk in marketing, daar zit twee man op en dat loont. Iedereen weet ons te vinden.”

‘Nog meer de focus op huidverbetering met apparatuur’ – Marcelle Cremer The Beauty Specialist Zwanenburg

Het meest feestelijke moment van de afgelopen tijd vond ik dat we als salon weer open mochten. Klanten waren gewoon emotioneel. Sommigen huilden en zeiden dat ze niet zonder ons konden. Dat is goud waard. Ze misten de aanrakingen- sommigen waren maanden niet geknuffeld – maar ook de persoonlijke band, het verwennen en natuurlijk het onderhoud en het verbeteren van de huid. Tijdens corona ging er voor mij ook een nieuwe wereld open omdat ik via een QR-code klanten mijn huidrituelen door middel van filmpjes toonde. Ik met mijn blote-billen-gezicht voor de spiegel in de badkamer. Maar echt, wat deed het veel. Plus die periode heeft mij ook geleerd dat we nog dingen misten in de salon en die hebben opgetuigd zoals een webshop.”