Een vraag van mij:
Heb jij weleens gekeken naar je omzetcijfers en hoe deze zijn opgebouwd?
Omzet is omzet denk jij nu misschien want dat krijg ik meestal als antwoord maar, dat is niet helemaal waar…..
De meeste schoonheidsspecialisten weten wel wat er ‘binnenkomt’ maar wanneer ik samen met hen kijk naar de opbouw van hun omzet zie ik dat het leeuwendeel van de omzet wordt gemaakt door de behandelingen die gegeven worden.
Vervolgens stel ik dan altijd de vraag: wat voor producten kopen jouw klanten en waar?
Want, een klant die het ervoor over heeft om geld uit te geven aan een gezichtsbehandeling, die vindt haar uiterlijk belangrijk. Ik weet zeker dat deze mensen ook crèmes gebruiken maar wat gebruiken zij? Door wie wordt dat geadviseerd en past dat wel bij de behoeften van hun huid? Past het wel bij hun eigen voorkeuren?
Wanneer jij duidelijk hebt welke klant niets koopt maar wel voor behandelingen komt, begin het gesprek dan eens over het gebruik van de juiste producten thuis om het door de klant gewenste effect te behalen.
Stel ze eens voor om ze een goed advies te geven om hun huid thuis op de juiste manier te verzorgen, zodat je klant zeker weet dat haar productaankoop werkt en aan haar/ zijn wensen voldoet. Er is ten slotte niemand die de huid van de klant zo goed kent en analyseert als jij, de gediplomeerde schoonheidsspecialist. Hoeveel zekerheid wil een klant krijgen bij een aankoop?
Hoe je zo’n gesprek voert met verschillende typen mensen en hoe je bijvoorbeeld met tegenwerpingen of koopweerstanden om kunt gaan, dat is te leren!
Een (nog) betere omzet gewenst door Marja Wiersema!
info@uwcarecoach.nl Ga terug naar Care Coaching Kennis