Nu de zomer weer richting z’n einde gaat hebben je klanten en hun huid extra aandacht nodig.
Tijdens het warmere weer en het vaker buiten zijn, de zon en het zonnebaden verandert de huidconditie en dus is een aangepast advies broodnodig.
Sommige klanten vragen daar expliciet naar, maar net zoveel klanten vragen hier niet naar. Jij kunt dit zien aan de huid van je klanten. Wanneer een klant jou dus niet om advies vraagt, is het belangrijk dat jij als schoonheidsspecialist signaleert wat er met de huid aan de hand is en dat je dit bespreekt met een klant. Wanneer je dit initiatief uit bescheidenheid niet neemt naar de klant toe, laat je een belangrijke service en omzetkansen liggen!
De klant betaalt jou voor een behandeling en zij mag dan ook verwachten dat jij, de opgeleide schoonheidsspecialist, problemen, tekorten en veranderingen aan de huid signaleert en daar een oplossing voor kunt bieden. Wat de klant met je signalering en het daarop volgende advies doet is natuurlijk een beslissing die alleen zij of hij kan nemen. Maar wanneer je het advies, afgestemd op een veranderde huidconditie achterwege laat, kan een klant achteraf boos op je worden!
Denk niet voor je klanten maar geef de beste service en leg uit wat je ziet aan de huid (en laat de klant meekijken). Adviseer oplossingen door een aangepast behandelplan en eventuele aanpassingen in de thuisverzorging zodat je naar een betere huidconditie kunt toewerken. Daar worden klanten blij van en het levert jou ook nog extra zakelijk voordeel op.
Wil je meer informatie over hoe je een goed adviesgesprek aanpakt, ik leer het je graag!
Marja Wiersema.
info@uwcarecoach.nl Ga terug naar Care Coaching Kennis