Zoek binnen Care Cosmetics

Blijf positief en hou je doelen voor ogen!

Na dit jaar kan het alleen maar NOG beter gaan: partner-expert Marja Wiersema steekt je in haar blog een hart onder de riem en sluit positief af met nuttige tips.

Het einde van het heel bijzondere jaar 2020 is in zicht. Het was me het jaartje wel! Niets was zoals het voorheen was, alles moest anders. Dat vereist creativiteit en veerkracht en de verkooppunten die ik coach, hebben dit ook gedaan met succes. In deze tijd, waarbij je tijdens deze tweede lockdown geen behandelingen kunt uitvoeren, is het van het grootste belang om goed contact met je klantenkring te onderhouden. Gelukkig hebben we de mogelijkheid vandaag de dag, om van allerlei technische snufjes gebruik te maken zoals het internet, Whatsapp, social media-kanalen en beeldbellen. Prachtige mogelijkheden om met jouw klanten in contact te blijven.

‘Klanten zijn nu ook trouwer geworden in hun productaankopen’

Wanneer je bereikbaar blijft voor je klanten en hen dit laat weten, zal je merken dat zij dit waarderen en dat hun ‘gunfactor’ naar jou des te groter wordt. Ik heb dat kunnen zien tijdens de eerste lockdown van dit jaar. Mijn gecoachte verkooppunten zijn al deze mogelijkheden gaan oppakken en zij draaiden daardoor overuren nadat de lockdown was opgeheven. Bovendien waren er klanten die eigenlijk nog geen producten bij hen kochten, maar door het aanbod van pakketten voor thuisonderhoud, zijn deze klanten nu ook trouwere klanten geworden in hun productaankopen.

‘Maak vlogs!’

Adviseer je klanten om het niveau dat je samen bereikt hebt door je behandelingen, thuis te onderhouden met op het huidtype afgestemde dagelijkse verzorging. Maak daar pakketjes voor met een cadeaubon erbij die ze kunnen besteden bij de eerstvolgende te boeken behandeling. Maak vlogs hoe de klant moet reinigen, haar huid kan beschermen en herstellen voor een frisse start van het nieuwe jaar. Dergelijke vlogs kun je ook maken over een extra feestelijke make-up voor de feestdagen. Mijn boodschap is eigenlijk: hou contact met je klanten en vergeet niet: er zit heel veel toekomst in ons beroep en het kan na dit jaar alleen maar NOG beter gaan!

Fijne dagen en een gezond en succesvol 2021 gewenst!

info@uwcarecoach.nl Ga terug naar Care Coaching Kennis